3. 1. 2018
Koloběžka Crussis Urban 4.2 nesedne každému. Nějakou stovku kilometrů trvá, než se rozhodnete, že je to vaše životní láska. Zamilují se do ní obvykle muži, kteří mají za sebou léta závodnického bláznění v jiných sportech i předvádění se před holkama. S Crussis Urban přichází druhá míza. Zdroj: Kuba Turek, horydoly.cz
Pokud potřebujete pohodlnou koloběžku na delší výlety nejen po perfektním asfaltu cyklostezek, je Crussis Urban 4.2 milenka právě pro vás.
Nabízí vám nejen načančané vnady (ačkoliv vypadá jako dáma, která ví, jak na sebe upozornit), ale také fortelnou sílu, odolnost a bude vás opečovávat i na špatných cestách (jak už to spolehlivé ženy umějí).
Méně poetickým jazykem můžeme říci, že hrubá síla oceli a zároveň její pružnost, umožňuje pohodlně jezdit koloběžce Crussis Urban po cyklostezkách, ale také v běžném provozu na venkovských silnicích i městských ulicích. Příjemně absorbuje nárazy na kamenitých stezkách, přežije hluboké díry na polňačce, dá se s ní jezdit po dlažebních kostkách v historických centrech měst i na panelových komunikacích za humny.
Jen hluboké mazlavé bláto a mokré kořeny jí nesvědčí. Přestože je osazená širokými pneumatikami Schwalbe Big Apple na velkých ráfcích 26 a 20 palců, koloběžkář v takovém terénu raději tlačí, než padá. Jízda je v rámci možností klidná, s kopce dává velkou míru jistoty a koloběžka odpouští mnoho jezdeckých chyb, především v tom, že neskáče jako janek, kdykoliv jezdec nechtěně zamíří do díry v cestě nebo na kámen.
Za to se samozřejmě platí větší námahou. Koloběžka Crussis Urban váží 10 kilogramů, což je přibližně o kilo více než její konkurence. Navíc je nášlap poměrně vysoko, a tak je potřeba během šlapání více podklesávat v kolenou.
Zda je fyzicky výhodnější se méně namáhat na nižší a lehčí koloběžce, nebo naopak jet uvolněně na vyšší a těžší koloběžce, závisí na druhu terénu, ve kterém se nejčastěji pohybujete. My hlasujeme pro Urban, když míříme na rozbitou asfaltovou okresku, nebo na lesní či polní pěšiny.
Ježdění na Crussisu je poněkud odlišné od většiny koloběžek této třídy. Řízení je posunuto dopředu a koloběžkář tak zatěžuje o hodně více ruce, než je běžné. Tím odlehčuje stojné, neboli dřepující noze. Řídítka jsou rovná jako na trekingovém nebo horském kole. Jízda na koloběžce se tak podobá sportovně pojatému šlapání na MTB, než svezení ve stylu "paní radová na vyjížďce."
Koloběžka Crussis Urban dbá na svůj design. Svítivé nálepky ji dodávají dravý vzhled, ale zároveň jsou to prvky pasivní bezpečnosti. Koloběžka je výborně vidět večer i v noci, pokud na ní zasvítí reflektory auta, avšak stačí i lampa veřejného osvětlení, nebo dokonce světlomet jiného cyklisty či koloběžkáře.
Výrobce prodává čtyři barevné kombinace a označuje je speciálními znaky:
Nosnost | 150 kg |
Hmotnost: | 10 kg |
Rám a vidlice | Crussis ocel, nášlap přišroubovaný |
Představec | Alu 31,8/105 mm |
Řídítka | Alu MTB |
Gripy | ergonomické plastové |
Brzdy | Tektro "V" s integrovaným zvonkem |
Kola | 26" a 20" s rychloupínáky |
Ráfky | s dvojitou stěnou |
Náboje a ložiska | průmyslové 100 mm |
Pneumatiky | Schwalbe Big Apple |
Příprava pro držák lahve | dva závity |
Celková délka | 175 cm |
Délka nášlapu | 48 cm |
Výška řídítek | 98 cm |
Šířka řídítek | 62 cm |
Světlá výška | 5 cm |
Orientační cena: 8792 Kč (zahrnuje koloběžku, bílé světlo dopředu, červenou blikačku dozadu a zvonek)
Dokoupit lze značkový boční stojánek, blatníky, držák vodítka na psa, kompletní řadu brašen, košů, oblečení, světel a blikaček, brýle a další cyklistické doplňky (zámky, rohy, hustilky, lahve, autonosiče...).