1. 6. 2018
Překvapí svou obratností a zaujme hlavně dobrým poměrem cena/výkon. Tak zněl verdikt k testovanému modelu e-Carbonu C.1 slovenskou redakcí časopisu Biker. Jak se k jednotlivým částem elektrokola testeři vyjádřili?
Karbonový rám s integrovanou 504 Wh baterií Panasonic zaujme vkusným dyzajnem a ladnými křivkami s pěkně zpracovanými detaily. Baterie je jednoduše odnímatelná, díky čemuž ji nemusíte nabíjet přímo na kole, ale můžete si ji vzít s sebou a nabít tam, kde vám to vyhovuje.
Víte, jak o baterii elektrokola správně pečovat, abyste jí zajistili dlouhou životnost? Přečtěte si v tomto článku.
O pohon kola se stará motor Bafang Max Drive s výkonem 250 W. Nevýhodou je absence otvorů na upevnění držáku na flašku, takže batoh bude pro mnohé nutností.
Ihned po "nastartování" elektrokola Crussis, upoutá váš pohled velký barevný LCD displej Bafang se skutečně příjemným a dyzajnově výborně zvládnutým rozhraním. Displej můžete přepnout do režimu až 9 asistencí, samozřejmostí je i režim přípomoci při tlačení.
Při šlapání reaguje tichý elektromotor s mírným zpožděním a jeho výkon je distribuovaný poměrně lineárně, kvůli čemu by se někomu mohlo zdát, že mu chybí výkon. Opak je ale pravdou, jde jen o subjektivní pocit a jízda je právě díky tomu velmi příjemná. Problém nastane až při skutečně strmých stoupáních, kde vás začne výrazně omezovat kazeta s menším rozsahem.
Geometrie elektrobiku Crussis v nás zanechala pozitivní dojem, výrobce zvolil vhodný kompromis mezi komfortem a sportovním zaměřením, což znamená, že ani při delších výletech po trailech se nebudete cítit v sedle nepohodlně. Při jízdě dolů jsme oceňovali ochotu s jakou e-bike dokonce i v zavřených zatáčkách zatáčel, a to bez toho, aby se potom na rychlých rovinkách choval nestabilně.
Svoji úlohu v případě obratnosti sehrává, na elektrobike s 29 palcovými koly, poměrně přiznivá hmotnost 21.2 kg. Dobrý dojem z jízdy nám kazila jedině ochrana převodníku, o kterou v rozbitějším terénu hlasitě bouchal řetěz. Crussis e-Carbon C.1 je vydařený elektrobike s pěkně zpracovaným rámem, vhodný zejména do méně technicky náročného terénu. Některé drobné detaily by si zasloužily více pozornosti, ale za příznivou cenu nabízí pohodlnou a rychlou jízdu doprovázenou tichým motorem a dobrými jízdními vlastnostmi.