5. 10. 2022
Špindlerův Mlýn byl opět po roce místem, kde se sešlo více jak 250 prodejců značky Crussis, jimž byly představeny největší novinky pro nový modelový rok, tentokrát Crussis 2023.
„Nové prostory nám výrazně pomohly s logistikou a v případě potřeby jsme schopni navýšit výrobní kapacitu až na 300 tisíc elektrokol za rok,“ vysvětluje Petr Výkruta.
Nejzásadnější novinkou modelového roku 2023 elektrokol Crussis jsou motory značky Panasonic. Podle prezentace obchodníkům, je právě tento krok pro značku ohromně důležitý, s japonským výrobcem motory pro elektrokola Crussis ladil několik let. Ve Špindlerově Mlýně byli dokonce přítomni zástupci společnosti Panasonic Cycling Technology z Mnichova, kde vzniklo obchodní a servisní centrum pro Evropu.
„Dostáváme maximální servis, nemohu si to vynachválit,“ říká Petr Výkruta. „S Panasonicem jsme se poprvé setkali online v době covidu. Strávili jsme spolu velké množství času a ladili motor podle našich představ a potřeb trhu. Každý trh má určité požadavky, v Holandsku se jezdí po rovině, ale v České republice je hodně kopců, a proto je důležitý výkon a okamžitý záběr,“ prozrazuje dál Výkruta, jenž se nebojí srovnávat motor Panasonic s motory největších světových značek.
„Pro mě se jedná o naprosto unikátní motor. Je silný, tichý, úsporný a nabízí uživateli bezkonkurenční zážitek z jízdy. Pocitový výkon pro jezdce jsme ladili dlouho a jsme přesvědčeni, že se nám to povedlo. Řekl bych, že motor Panasonic GX Ultimate je aktuálně jeden z nejlepších motorů na trhu,“ uvádí ředitel.
Panasonic vyrábí celkem tři řady motorů, na elektrokolech Crussis najdete dva nejsilnější - GX Power Plus (max 400 W, 75 Nm) a GX Ultimate (max 600 W, 95 Nm). Oba motory nabízí 4 stupně přípomoci. „Ideální režim Auto, který funguje s torzním snímačem, dávkuje přípomoc podle toho, jakou silou šlapete do pedálů. Úsporný a pohodlný, v podstatě není potřeba měnit režim, pokud je terén zvlněný,“ přibližuje Výkruta motor Panasonic.
Silnější motor Panasonic s označením GX Ultimate je nasazen do nejvyšší devítkové řady Crussis. Elektrokolo pak je o 1 000 Kč dražší než stejný model devítkové řady na motoru Bafang M500, který stále zůstává v nabídce.
„Motor se nám povedlo vyladit tak, aby poskytoval maximální komfort jak pro sportovní, tak i klidnou jízdu,“ chválí novou spolupráci s Panasonicem Petr Výkruta.
„Vyladěním aktivace přípomoci při šlápnutí do pedálu a jeho pootočení již o 1 stupeň jsme docílili okamžitého záběru, což je hodně důležitým aspektem při rozjíždění se do kopce. Další důležitou věcí je odstranění nechtěných pocitových rázů při vypínání a zapínání asistence motoru kolem rychlosti 25 km/h. Plynulým vypínáním a zapínáním motoru je dosaženo vysokého jízdního komfortu.“
Označení a osvědčené modely zůstávají, tzn. Guera, Atland, Fionna, Largo. Kola s novými motory Panasonic jsou označena zkratkou „PAN“ před názvem.
Zůstává také řada s označením „ONE“, tedy kol, které mají decentní jednobarevné provedení napříč všemi modelovými řadami.
V nabídce 2023 stále zůstávají i modely s motory Bafang a Oli. Bosch motory budou až na modelech kol 2024.
Zdroj: mtbs.cz