Časté dotazy

Máte dotaz? Možná už na něj existuje odpověď. Prozkoumejte často kladené otázky.

Elektrokolo Crussis si můžete prohlédnout, vyzkoušet a zakoupit na prodejních místech po celé ČR. Zkušení prodejci Vám odborně poradí s výběrem správného modelu či velikosti elektrokola a zároveň poskytnou Vašemu miláčkovi i kvalitní záruční a pozáruční servis.
Na to Vám bohužel nemůžeme dát zcela jednoznačnou odpověď. Skutečný dojezd elektrokola záleží na mnoha faktorech jako je kapacita baterie, použitý motor, profil trasy, stupeň použité asistence, váha jezdce a jeho nákladu, kondice jezdce, styl a plynulost jízdy, dofouknutí pneumatik či povětrnostní podmínky. 
Vybrat správnou velikost kola není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Máme pro Vás připravenou obecnou  tabulku doporučených velikostí , ale nelze se na ni 100% spolehnout. Každý z nás má jinou postavu, rozhoduje například i délka nohou, délka rukou, náš zdravotní stav nebo zvyk (na jak velkém kole jsme doposud jezdili). Proto je nejlepší, když si necháte poradit od prodejce, který má dostatek zkušeností. Zároveň si vybrané elektrokolo můžete projet a vyzkoušet, zda Vám skutečně sedne a cítíte se na něm pohodlně.
Protože jsme puntičkáři a perfekcionisti a chceme mít naprostou jistotu, že Vaše vytoužené elektrokolo dostanete jen a pouze v perfektním stavu. Nebude na něm ani chybička. Nákup elektrokola není totiž jako nákup rohlíků… Před prvním nasednutím je potřeba elektrokolo odborně sestavit a seřídit, připravit baterii. To samozřejmě umíme také, ale na cestě od nás k Vám skrze přepravní společnost může dojít k jeho poškození. A to zásadně nechceme. Nákupem elektrokola na prodejně navíc získáváte i možnost elektrokolo servisovat poblíž Vašeho bydliště. Stejně tak se na svého prodejce můžete obrátit i v případě pozáručního servisu.
Bohužel tyto změny nenabízíme, elektrokola vyrábíme pouze v daných specifikacích. Na případnou změnu komponentů se zeptejte Vašeho prodejce.
O nákupu náhradních baterií se informujte na některém z prodejních míst.
Ano, navzdory mnoha mýtům, bez šlapání se neobejdete 😊. Elektromotor Vám pomáhá pouze v případě šlapání do pedálů, což je kontrolováno snímačem šlapání. Díky asistenci motoru si můžete nastavit vhodné tempo aniž byste se zadýchali, unavili či zapotili i při jízdě do kopců. Navíc jízdou na elektrokole nezatěžujete své klouby, tak jako při běhu. Elektrokolo Vám může také pomoct vrátit se ke svému oblíbenému koníčku nebo zlepšit fyzickou kondici, v případě že trpíte nějakým pohybovým omezením. Stačí si postupně snižovat úroveň asistence a přidávat tak zátěž.
Mechanické náhradní díly (řetěz, přehazovačka atd.) můžete zakoupit v kterémkoliv cykloobchodě. Elektronické náhradní díly (baterie, řídící jednotky atd. můžete zakoupit u některého z našich prodejců.

Jezdit na elektrokole můžete za jakéhokoliv počasí. Všechny elektrosoučástky jsou izolované, takže v tomto ohledu se nemusíte ničeho obávat. Vyvarovat byste se ale měli projíždění brodů a hlubokých kaluží. V tomto případě by totiž mohlo dojít ke zkratu a poškození elektrokola.

Vaše e-miláčky byste také měli chránit před působením vyššího tlaku vody. Ať už při omývání, kdy není vhodné elektrokolo umývat vysokotlakými čističi, tak například při převozu na nosiči auta za prudkého deště, kdy díky vysoké rychlosti dochází k působení vyššího tlaku vody.

Na elektrokole můžete vyrazit i v mrazivém počasí či sněhu. Počítejte však s tím, že se v chladu baterie elektrokola rychleji vybíjí a dojezdová vzdálenost tak může být kratší až o třetinu než v jiných částech roku.

Ano. Pokud se Vám stane, že se baterie vybije, můžete na elektrokole pokračovat jako na klasickém jízdním kole. Jen si nebudete moci zapnout přípomoc. Není však vhodné baterii dojíždět až do úplného vybití, pod 20% kapacity.

Čas dobíjení baterie ovlivňuje kapacita baterie, zůstatek energie v baterii a použitá nabíječka. U elektrokolol CRUSSIS používáme 2 Ah nabíječky, které jsou k baterii šetrné a nezkracují její životnost (na rozdíl od rychlonabíječek). To v praxi jednoduše znamená, že nabíječka za jednu hodinu nabije 2 Ah. 14 Ah baterii zcela nabiji přibližně za 7 hodin.

V případě, že parkujete například v kolárně bez elektrické zásuvky, můžete baterii pohodlně vyjmout a nabít samostatně.

Jak dlouho Vám ale baterie bude skutečně sloužit záleží na jejím správném skladování a dobíjení. Abychom ušetřili za předčasný nákup nové baterie, měli bychom se řídit pár jednoduchými pravidly. Pokud elektrokolo delší dobu nepoužíváme, dochází k přirozenému samovolnému vybíjení baterie, které je však naprosto přirozené. Doporučujeme baterii dobíjet i v případě nepoužívání kola cca 1x za měsíc a skladovat při pokojové teplotě (okolo 20°C) nabité na 50 – 80% kapacity. Pokud necháme baterii úplně vybít, může být nenávratně poškozena. Její poškození může mít za následek kratší dojezd nebo v horším případě i úplnou nefunkčnost baterie.
Váhu elektrokola ovlivňuje především elektromotor (cca 3 – 4 kg) a baterie (cca 2,5 – 3 kg). Připočtením těchto hodnot k hmotnosti vašeho stávajícího jízdního kola se dostanete na přibližnou váhu elektrokol. Ta se pohybuje okolo 20 - 25 kg.
Duši u elektrokola se středovým pohonem vyměníte úplně stejně jako u klasického jízdního kola. V případě pohonu v zadním náboji už je výměna trochu složitější. U tohoto typu totiž není použita rychloupínací páčka a musíte mít s sebou nářadí. Doporučujeme Vám si postup výměny duše vyzkoušet nejprve doma nanečisto.
Správný tlak v pneumatikách ovlivňuje hmotnost jezdce, zvolený terén, styl jízdy, rozměr pláště. Informaci o doporučeném tlaku naleznete přímo na boku pláště. 

Pokud je s Vaším elektrokolem cokoliv v nepořádku, kontaktujte prosím prodejce, od kterého jste si elektrokolo zakoupili. Při Vaší návštěvě u prodejce se prosím prokažte prodejním dokladem.

Zpětné získání energie při regenerativním brzdění či jízdou z kopce využijí především automobily či těžké e-skútry. Elektrokolo i s jezdcem je lehké a kopce v ČR moc krátké, aby byl efekt získané energie významný, proto rekuperaci nemá.
Aby bylo na elektrokolo ze zákona pohlíženo jako na běžné jízdní kolo (mohli jste s ním na cyklostezky, do lesa apod.), musí splňovat evropskou normu EN 15194-1. To v praxi znamená, že výkon motoru nesmí přesahovat 250W a maximální rychlost asistence je omezena na 25 km/h. Po překročení této rychlosti elektromotor přestává pomáhat a vy jedete dál pouze vlastní silou, ta však může být ještě rychlejší. Záleží pouze na Vaší kondici.
Vybrané produkty k porovnání
0/5